top of page

Algemene Voorwaarden

KOMEN PARTIJEN HET VOLGENDE OVEREEN

Artikel 1 – Definities

Champlist., gevestigd te Posthoornstraat 17, KvK-nummer 80160220, BTW-nummer NL861571897B01, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener.

 

De wederpartij van dienstverlener wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als opdrachtgever.

 

Partijen zijn dienstverlener en opdrachtgever samen.

 

Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst tot dienstverlening tussen partijen.

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen door of namens de dienstverlener.

 

Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen is overeengekomen.

 

De overeenkomst bevat voor dienstverlener steeds inspanningsverplichtingen, geen resultaatverplichtingen.

 

Artikel 3 – Betaling

Facturen moeten binnen 14 dagen na factuurdatum betaald zijn, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de declaratie een andere betaaltermijn vermeld is.

 

Betalingen geschieden zonder enig beroep op opschorting of verrekening door overschrijving van het verschuldigde bedrag op het door dienstverlener opgegeven bankrekeningnummer.

 

Betaalt opdrachtgever een factuur niet binnen de overeengekomen termijn, dan is hij van rechtswege, zonder dat daarvoor enige aanmaning nodig is, in verzuim. Vanaf dat moment is de dienstverlener gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat de opdrachtgever aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.

 

Blijft opdrachtgever in gebreke, dan zal dienstverlener tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de opdrachtgever. Wanneer opdrachtgever in verzuim is, is hij naast de hoofdsom tevens wettelijke (handels)rente, buitengerechtelijke incassokosten en overige schade verschuldigd aan dienstverlener. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

 

In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de vorderingen van dienstverlener op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

 

Weigert opdrachtgever zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door de dienstverlener, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan de dienstverlener te betalen.

 

Champlist start met de uitvoering van de opdracht na het ontvangen van de betaling. De afgesproken levertijd, ook spoedleveringen, begint pas te lopen op het moment dat de volledige betaling is ontvangen door Champlist.

 

Artikel 4 – Aanbiedingen en offertes

De aanbiedingen van de dienstverlener zijn hooguit 1 maand geldig, tenzij in het aanbod een andere termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.

 

Levertijden in offertes zijn indicatief en geven de opdrachtgever bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

 

Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk én schriftelijk overeenkomen.

 

Artikel 5 – Prijzen

De op aanbiedingen, offertes en facturen van dienstverlener genoemde prijzen zijn exclusief btw en eventuele andere overheidsheffingen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

 

De prijzen van goederen zijn gebaseerd op de op dat moment bekend zijnde kostprijzen. Verhogingen hiervan, die door de dienstverlener niet konden worden voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

 

Ten aanzien van de dienstverlening kunnen partijen bij de totstandkoming van de overeenkomst een vaste prijs overeenkomen.

 

Indien er geen vaste prijs is overeengekomen, kan het tarief met betrekking tot de dienstverlening worden vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren. Het tarief wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van dienstverlener, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.

 

Indien geen tarief op grond van de werkelijk besteedbare uren is afgesproken, wordt voor de dienstverlening een richtprijs afgesproken, waarbij dienstverlener gerechtigd is om hier tot 10% vanaf te afwijken. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient de dienstverlener opdrachtgever tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is. Opdrachtgever heeft in dat geval het recht om een deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.



Artikel 6 – Prijsindexering

De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen prijzen en uurlonen zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil en het niveau van kwaliteit van de dienstverlener. Dienstverlener heeft het recht de aan opdrachtgever te berekenen vergoedingen tweemaal per jaar aan te passen.

 

Aangepaste prijzen, tarieven en uurlonen worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan opdrachtgever.

 

Artikel 7 – Informatieverstrekking door opdrachtgever

Opdrachtgever stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is beschikbaar voor de dienstverlener.

 

Opdrachtgever is verplicht alle gegevens en bescheiden, die dienstverlener meent nodig te hebben voor het correct uitvoeren van de opdracht, tijdig en in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen

 

Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan dienstverlener ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover die uit de aard van de opdracht niet anders voortvloeien.

 

Opdrachtgever vrijwaart dienstverlener voor elke schade in welke vorm dan ook die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in het eerste lid van dit artikel gestelde.

 

Indien en voor zover opdrachtgever dit verzoekt, retourneert dienstverlener de betreffende bescheiden.

 

Stelt opdrachtgever niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door dienstverlener verlangde gegevens en bescheiden beschikbaarheid en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra honoraria voor rekening van opdrachtgever.

 

Artikel 8 – Intrekking opdracht

Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan de dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.

 

Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is de opdrachtgever verplicht verwerkingskosten van €50,- exclusief BTW, het verschuldigde loon en de gemaakte onkosten van de dienstverlener te betalen.

 

Artikel 9 – Uitvoering van de overeenkomst

De dienstverlener voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap.

 

Dienstverlener heeft het recht om werkzaamheden te laten verrichten door derden.

 

De uitvoering geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot.

 

Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever dat de dienstverlener tijdig kan beginnen aan de opdracht. De dienstverlener kan pas beginnen wanneer alle gegevens en materialen compleet zijn aangeleverd. Vanaf dat moment zal ook de termijn van werkdagen beginnen te tellen.

 

Artikel 10 – Contractduur opdracht

De overeenkomst tussen opdrachtgever en dienstverlener wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

 

Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet de opdrachtgever de dienstverlener schriftelijk in gebreke stellen.

 

Artikel 11 – Wijziging van de overeenkomst

Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

 

Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Dienstverlener stelt opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

 

Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, licht dienstverlener opdrachtgever hierover zo spoedig mogelijk schriftelijk in.

 

Indien partijen een vast honorarium overeenkomen, geeft dienstverlener daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.

 

Artikel 12 – Overmacht

In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van dienstverlener in de nakoming van enige verplichting jegens opdrachtgever niet aan dienstverlener kan worden toegerekend in geval van een van de wil van dienstverlener onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen jegens opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van dienstverlener kan worden verlangd. Tot die omstandigheden worden mede gerekend met wanprestaties van toeleveranciers of andere derden, stroomstoringen, computervirussen, stakingen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

 

Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan de dienstverlener niet aan zijn verplichtingen jegens opdrachtgever kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang de dienstverlener niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.

 

Dienstverlener is in het geval als bedoeld in het tweede lid van dit artikel niet gehouden tot vergoeding van enige schade, ook niet als dienstverlener als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

 

Artikel 13 – Verrekening

Opdrachtgever doet afstand van zijn recht om een schuld aan dienstverlener te verrekenen met een vordering op dienstverlener.

 

Artikel 14 – Opschorting

Opdrachtgever doet afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

 

Artikel 15 – Overdracht van rechten

Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

 

Artikel 16 – Verval van de vordering

Elk recht op vergoeding van schade veroorzaakt door de dienstverlener vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde artikel 6:89 Burgerlijk Wetboek.

 

Artikel 17 – Garantie

Partijen zijn een overeenkomst met een dienstverlenend karakter aangegaan, welke voor Champlist enkel een inspanningsverplichting bevat en dus geen resultaatsverplichting.

 

Artikel 18 – Verzekering

Opdrachtgever verplicht zich geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst, alsook zaken van dienstverlener die bij opdrachtgever aanwezig zijn en zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd, adequaat te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal.

 

Opdrachtgever geeft op eerste verzoek de polis van deze verzekeringen ter inzage.

 

Artikel 19 – Aansprakelijkheid schade

Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij dienstverlener de schade opzettelijk heeft veroorzaakt.

 

In het geval dat de dienstverlener een schadevergoeding verschuldigd is aan opdrachtgever, bedraagt de schade niet meer dan 50% van het honorarium.

 

Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de gesloten (beroepsaansprakelijkheidsverzekering) wordt uitbetaald. Dit bedrag wordt vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens de desbetreffende polis.

 

De aansprakelijkheidsbeperking geldt ook als dienstverlener aansprakelijk wordt gesteld voor schade die direct of indirect voortvloeit uit het niet deugdelijk functioneren van de door dienstverlener bij de uitvoering van de opdracht gebruikte apparatuur, software, gegevensbestanden, registers of andere zaken.

 

Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van de dienstverlener voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de dienstverlener, zijn leidinggevende of ondergeschikten.

 

Artikel 20 – Aansprakelijkheid opdrachtgever

Ingeval een opdracht wordt verstrekt door meer dan één persoon, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de bedragen die uit hoofde van die opdracht aan de dienstverlener verschuldigd zijn.

 

Wordt een opdracht middellijk of onmiddellijk verstrekt door een natuurlijke persoon namens een rechtspersoon, dan kan deze natuurlijke persoon tevens als privé opdrachtgever zijn. Daarvoor is vereist dat deze natuurlijke persoon beschouwd kan worden als de (mede)beleidsbepaler van de rechtspersoon. Bij wanbetaling door de rechtspersoon is de natuurlijke persoon dus persoonlijk aansprakelijk voor de betaling van de declaratie, onverschillig of deze, al dan niet op verzoek van opdrachtgever, ten name van een rechtspersoon dan wel ten name van opdrachtgever als natuurlijk persoon of hen beiden is gesteld.

 

Artikel 21 – Vrijwaring

De opdrachtgever vrijwaart dienstverlener tegen alle aanspraken van derden, die verband houden met de door dienstverlener geleverde goederen en/of diensten.

 

Artikel 22 – Klachtplicht

Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichtte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan de dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.

 

Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden dat de dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

 

Artikel 23 – Eigendomsvoorbehoud, opschortingsrecht en retentierecht

De bij opdrachtgever aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van de dienstverlener totdat opdrachtgever de gehele afgesproken prijs heeft betaald. Tot die tijd kan de dienstverlener zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

 

Indien de overeengekomen vooruitbetaling bedragen niet of niet op tijd wordt voldaan, heeft de dienstverlener het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan dienstverlener worden tegengeworpen.

 

Dienstverlener is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.

 

Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen vooruitbetaling of prijs niet conform afspraak is voldaan, heeft de dienstverlener het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat opdrachtgever volledig en conform afspraak heeft betaald.

 

In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van opdrachtgever zijn de verplichtingen van opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

 

Artikel 24 – Intellectueel eigendom

Tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen, behoudt dienstverlener alle intellectuele absolute rechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen-recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc.

 

De genoemde intellectuele absolute rechten mogen niet zonder schriftelijke toestemming van dienstverlener worden gekopieerd, aan derden getoond en/of ter beschikking gesteld of op andere wijze worden gebruikt.

 

Opdrachtgever verplicht zich tot geheimhouding van de door dienstverlener aan hem ter beschikking gestelde vertrouwelijke informatie. Onder vertrouwelijke informatie wordt in ieder geval verstaan datgene waarop dit artikel betrekking heeft, alsmede de bedrijfsgegevens. Opdrachtgever verplicht zich zijn personeel en/of derden die betrokken zijn bij de uitvoering van deze overeenkomst, een schriftelijke geheimhoudingsplicht op te leggen van de strekking van deze bepaling.

 

Artikel 25 – Geheimhouding

Ieder der partijen houdt de informatie die hij (in welke vorm dan ook) van de andere partij ontvangt en alle andere informatie betreffende de andere partij waarvan hij weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel informatie waarvan hij kan verwachten dat de verspreiding daarvan de andere partij schade kan berokkenen, geheim en neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat zijn personeel de genoemde informatie ook geheim houden.

 

De in het eerste lid van dit artikel genoemde geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

 

-die op het moment dat de ontvanger deze informatie ontving al openbaar was of nadien openbaar is geworden zonder een schending door de ontvangende partij van een op hem rustende geheimhoudingsplicht;

 

-waarvan de ontvangende partij kan bewijzen dat deze informatie al in zijn bezit was op het moment van verstrekken door de andere partij;

 

-die de ontvangende partij van een derde heeft ontvangen waarbij deze derde gerechtigd was deze informatie aan de ontvangende partij te verstrekken

 

-die door de ontvangende partij openbaar wordt gemaakt op grond van een wettelijke plicht.

 

De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van deze overeenkomst en voor een periode van drie jaar na het einde daarvan.

 

Artikel 26 – Boete op overtreding geheimhoudingsplicht

Overtreedt opdrachtgever het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding, dan verbeurt opdrachtgever ten behoeve van dienstverlener een onmiddellijk opeisbare boete van € 5.000 voor elke overtreding en daarnaast een bedrag van € 2.500 voor elke dag dat die overtreding voortduurt. Dit is ongeacht of de overtreding aan opdrachtgever kan worden toegerekend. Bovendien is er voor het verbeuren van deze boete geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.

 

Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van de dienstverlener waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

 

Artikel 27 – Niet-overname personeel

Opdrachtgever neemt geen medewerkers van dienstverlener (of van ondernemingen waarop dienstverlener ter uitvoering van deze overeenkomst een beroep heeft gedaan en die betrokkenen zijn (geweest) bij de uitvoering van de overeenkomst) in dienst. Ook laat hij hen niet anderszins direct of indirect voor zich werken. Dit verbod geldt gedurende de looptijd van de overeenkomst tot een jaar na beëindiging daarvan. Op dit verbod geldt één uitzondering: partijen kunnen in goed zakelijk overleg met elkaar andere afspraken maken. Deze afspraken gelden voor zover die schriftelijk zijn vastgelegd.

 

Artikel 28 – Wijziging algemene voorwaarden

1. Champlist is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.

3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Champlist zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.

 

Artikel 29 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

 

De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Champlist is gevestigd/praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

 

Artikel 30 – Feedback beleid

Revisies van de listing aan de hand van feedback zijn tot tweemaal per levering gratis. Wij staan voor kwaliteit en willen altijd het beste resultaat voor onze klanten. Aanpassingen zijn echter niet gratis, hier rekenen we €65,- Exclusief BTW per uur voor. Wij geven altijd op voorhand aan hoe lang we er over denken te doen, zodat je een duidelijke indicatie hebt.

 

Hierbij enkele voorbeelden van wat onder revisie valt en wat onder aanpassingen:

 

Revisie:

Misinterpretatie van de briefing. Hierbij kan Champlist zich verbeteren en zal dit aan de hand van het aantal revisies uit het gekozen pakket en op eigen kosten doen. Denk hierbij aan een ander lettertype, andere uitlijning, andere kleuren, ander icoontje.

 

Aanpassing (€65,- per uur):

Zaken die (verkeerd/missende info) in de briefing staan en op jouw verzoek toch anders moeten zoals: aanpassing product logo, andere barcode, aanvullingen op het ontwerp terwijl deze al geleverd is. Champlist is ten alle tijden bevoegd om extra revisies buiten de tweemaal revisies waar opdrachtgever recht op heeft te weigeren. Deze revisies worden namelijk gezien als extra opdrachten en staan los van de 1e overeengekomen listing aanvraag. 

 

Artikel 31 – Verzending producten door Opdrachtgever

Opdrachtgever kan ten behoeve van de fotografie diensten van Champlist producten opsturen die Opdrachtgever gefotografeerd wenst te hebben.

 

Opdrachtgever verbindt zich jegens Champlist om de te leveren producten behoorlijk te verpakken en op zodanige wijze te beveiligen, dat zij bij normaal gebruik hun bestemming in goede staat bereiken.

 

Opdrachtgever staat ervoor in dat de geleverde producten geen schade bevatten. Champlist heeft het recht producten te retourneren zonder verlenen van de fotografie diensten wanneer het desbetreffende product gebruikssporen of schade bevat.

 

Opdrachtgever zal de producten voor eigen rekening en risico verzenden naar het adres van Champlist.

 

Artikel 32 – Bewaarneming en verzending producten door Champlist

1. Champlist verbindt zich de producten als een goed bewaarder te zullen beheren, voor de bewaring en het behoud daarvan als een goed bewaarder te zullen zorgen, deze ordelijk en overzichtelijk op te bergen. Champlist zal de producten verzekeren tegen brand, waterschade en diefstal, en de premie daarvan tijdig te betalen.

 

2. Indien Opdrachtgever instructies heeft gegeven met betrekking tot de bewaring van producten, zal Champlist deze instructies opvolgen.

 

3. Champlist staat ervoor in dat de producten (in verband met de kwetsbaarheid van het materiaal) worden opgeslagen in een daartoe geschikte ruimte. Dat wil zeggen: een ruimte met de juiste temperatuur en vochtbalans in het geval van producten die onderhevig zijn aan bederf.

 

4. Opdrachtgever blijft tijdens de bewaargeving periode te allen tijde eigenaar van de in bewaring gegeven producten.

 

5. Champlist is gehouden eventuele schade, verlies of diefstal van de in bewaring gegeven producten, van iedere aard, onmiddellijk na vaststelling aan Opdrachtgever te melden.

 

6. Na het verrichten van fotografie diensten, zal Champlist de producten retourneren naar Opdrachtgever. Champlist verbindt zich jegens opdrachtgever om de te leveren zaken behoorlijk te verpakken en op zodanige wijze te beveiligen, dat zij bij normaal gebruik hun bestemming in goede staat bereiken.

 

7. Het aannemen van zaken zonder op- of aanmerkingen op de vrachtbrief of het reçu geldt als bewijs dat de verpakking in goede staat verkeerde ten tijde van de aflevering.

 

8. Indien de producten worden bezorgd door Champlist of een externe vervoerder is Champlist, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen. Deze zullen alsdan afzonderlijk worden gefactureerd tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

9. De producten van Opdrachtgever zullen door Champlist retour worden gestuurd naar Opdrachtgever. Wanneer Opdrachtgever te kennen heeft gegeven dat hij de producten niet retour wenst, heeft Champlist het recht de product(en) te vernietigen.

 

10. Champlist heeft het recht om de door Opdrachtgever ter beschikking gestelde producten onder zich te houden indien Opdrachtgever nog niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, ondanks een verplichting tot overdracht of afgifte van Champlist. Nadat Opdrachtgever alsnog aan zijn verplichtingen heeft voldaan zal Champlist zich inspannen om de producten zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 20 werkdagen, te leveren aan Opdrachtgever.

 

11. De kosten en overige (gevolg)schade als gevolg van het langer onder zich houden van de terbeschikkinggestelde producten komen voor rekening en risico van Opdrachtgever en zal op eerste verzoek aan Champlist worden vergoed door Opdrachtgever.

 

Artikel 32 – Fotografie

1. De uitvoering van de fotografie werkzaamheden is inclusief het bewerken van foto’s, tenzij anders overeengekomen.

 

2. Fotografie is een uiting van creativiteit en smaak. Indien Opdrachtgever akkoord gaat met de offerte, gaat Opdrachtgever tevens akkoord met de fotografie stijl en aanpak van Champlist. Champlist is gerechtigd om de werkzaamheden naar eigen inzicht en creativiteit uit te voeren, met inachtneming van de wensen van Opdrachtgever.

 

3. Indien voor een doeltreffende uitvoering van de Overeenkomst Champlist genoodzaakt is aanvullend materiaal of een ruimte te huren, of het aantal foto’s dient te verhogen of indien achteraf blijkt dat er meer tijd nodig is voor de bewerking, kunnen hiervoor extra kosten gerekend worden. Champlist zal Opdrachtgever hiervan tijdig  op de hoogte stellen.

 

4. Champlist kan van Opdrachtgever verlangen om aanvullende afspraken te maken omtrent de uitvoering, kosten of de duur van de opdracht indien weersomstandigheden of overige externe factoren naar inzicht van Champlist een doeltreffende uitvoering van de Overeenkomst in de weg staan. Dergelijke omstandigheden kunnen in zulk geval aanleiding geven voor het verrichten van aanvullende werkzaamheden.

 

5. Het auteursrecht op de fotografische werken berust uitsluitend bij Champlist, tenzij expliciet anders overeengekomen. Toestemming voor gebruik van een fotografisch werk door Opdrachtgever wordt uitsluitend schriftelijk en voorafgaand verleend in de vorm van een licentie zoals door Champlist bepaald. Ten aanzien van de overdraagbaarheid van auteursrechten, naamsvermelding op fotografisch werk of een inbreuk op de auteursrechten van Champlist is artikel 24 van deze algemene voorwaarden van toepassing.

 

6. Indien Opdrachtgever verzoekt om de eigendom op de fotografische Werken, kan dit enkel worden overgedragen met expliciete toestemming van Champlist waarbij aanvullende kosten zullen worden gerekend.

 

7. Opdrachtgever kan slechts de door Champlist goedgekeurde en bewerkte foto’s ontvangen. Opdrachtgever heeft nimmer recht op ‘ruwe’, onbeperkte foto’s.

 

Artikel 33 – Oplevering

1. De opleveringstermijn betreft nimmer een fatale termijn, met als richtlijn de overeengekomen datum, tenzij expliciet anders overeengekomen. Champlist zal de te ontwikkelen fotoreportage en ontwerp diensten leveren wanneer deze in zijn professionele opinie voldoen aan de specificaties van Opdrachtgever, welke aldus kan afwijken van de overeengekomen opleveringstermijn.

 

2. Indien sprake is van een gefaseerde uitvoering, of Opdrachtgever goedkeuring dient te geven, is Champlist gerechtigd om de uitvoering van de Overeenkomst c.q. oplevertermijn op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever (haar) goedkeuring heeft gegeven. Opdrachtgever dient vervolgens binnen 7 dagen na oplevering het opgeleverde te evalueren en goed- of af te keuren. Indien Opdrachtgever het opgeleverde niet binnen deze periode afkeurt, wordt het opgeleverde geacht te zijn aanvaard. Opdrachtgever mag een goed- of afkeuring in een latere fase niet baseren op aspecten die in een eerdere fase reeds zijn goedgekeurd.

 

3. Champlist spant zich in om de dienstverlening binnen de overeengekomen termijn te realiseren, voor zover dit van hem in redelijkheid verlangd kan worden. Indien sprake is van spoed, is Opdrachtgever gehouden om de hiermee gemoeide vergoeding te betalen.

 

4. Indien overeengekomen dat Opdrachtgever na oplevering recht heeft op één of meerdere aanpassingsrondes, zijn de kosten hiervan afhankelijk van hetgeen partijen bij Overeenkomst hebben vastgelegd.

 

5. Champlist heeft het recht om alle door hem opgeleverde Werken te signeren, dan wel zijn naam te (doen) vermelden. Eveneens komt hem het recht toe om al zijn werken, ontwerpen en alle zaken waarop zijn intellectuele eigendomsrechten rusten, te gebruiken ten behoeve van eigen promotie en/of publiciteit zonder dat daartoe (voorafgaande) uitdrukkelijke toestemming van Opdrachtgever is verkregen.

 

6. Indien Champlist gegevens, materialen of instructies nodig heeft van Opdrachtgever die noodzakelijk zijn voor de levering, vangt de levertijd aan nadat Opdrachtgever deze aan Champlist heeft verstrekt.

Artikel 34.- Huisregels en bezoek

Indien de opdrachtgever om welk reden dan ook ons kantoor zou willen bezoeken dan heeft opdrachtgever hiervoor toestemming nodig van Champlist. Het bezoeken van ons kantoor zonder afspraak is ten allen tijde verboden. Indien opdrachtgever dit niet naleeft, is dienstverlener gerechtigd om de door de opdrachtgever gemaakte administratie/ dossierkosten en schade, op opdrachtgever te verhalen met een minimum van EUR (€) 1500,-. De dienstverlener zal de opdrachtgever hier van op de hoogte stellen. 

Artikel 35.- Overige bepaling

Met het plaatsen van de bestelling via de webshop behorende bij de opdracht zoals verstrekt wordt aan Champlist, gaat de opdrachtgever akkoord met deze algemene voorwaarden.

bottom of page